2018-11-18

Forskning

Vi vet att våra boots fungerar och maximerar din återhämtning. Nedan hittar du hänvisningar till en rad artiklar som alla visar fördelarna med att använda bootsen.

Snabbare återhämtning

Ökad blodgenomströmning bidrar till mindre trötthet och inflammation och ger en snabbare återhämtning

När du tränar ”stressar” du dina muskler så att det uppstår små skador på dina muskelfibrer. De skadorna är det som senare får dig att bli bättre, med inledningsvis resulterar de i inflammation i musklerna samt bildning av avfallsprodukter (laktat, pyruvat, ammoniak, bikarbonat och pH).
De små muskelskadorna orsakar en kombination av ömhet, trötthet och nedsatt muskelstyrka som minskar din förmåga att träna med full styrka så att du får ut mesta möjliga av din träning. Det är därför som förmågan till återhämtning är så viktig.
(http://www.archives-pmr.org/article/S0003-9993(95)80529-X/abstract?cc=y)

Genom att använda recovery boots i din dagliga träning kan du snabba upp återhämtningsprocessen som sker naturligt i kroppens lymf- och kärlsystem under en längre period. Pneumatisk kompression ökar blodgenomströmningen och hjälper din kropp att göra sig av med de avfallsprodukter (slagg) som ansamlats i dina muskler snabbare och effektivare än din kropp normalt kan. Resultatet är att dina muskler läker och kan återhämta sig snabbare.

Artikel 1

Artikel 2

Artikel 3

Artikel 4

sv Swedish
X
optimalrecovery